Vianoce pre prevažnú väčšinu obchodníkov nepredstavujú sviatky pokoja a mieru, ale naopak poriadny kolotoč, ktorý sa často zastaví až na Štedrý deň. Na druhej strane však ide o obdobie, keď si prídu na podstatnú časť svojich ziskov. Ľudia sú skrátka pripravení v predvianočnej sezóne míňať a bola by škoda túto príležitosť nevyužiť.
Určite si ciele
V tomto článku vám predstavíme rad tipov, ktoré môžete (nielen) v predvianočnom období využiť na získanie väčšieho množstva klientov aj zvýšenie tržieb. Niektoré z nich už poznáte, niektoré sa na vaše účely napríklad úplne nehodia, niektoré sa vám môžu zdať zložité… To je v poriadku. Slúžia na inšpiráciu a vybrať si z nich môžete tie, ktoré vám dávajú zmysel. Aby ste ich ľahšie našli, stanovte si pre začiatok ciele, ktoré chcete v predvianočnom období dosiahnuť. Hoci sa to môže zdať ako banalita, vytýčenie cieľov pomáha udržať si ten správny smer na ich naplnenie.
Vyzerať môžu napríklad takto:
- Zvýšenie predaja
- Zaplnenie diára nielen na december, ale aj január a február
- Udržanie a odmenenie existujúcich, lojálnych zákazníkov
- Zvýšenie čiastky, ktorú klienti pri návšteve minú
Čo vám môže pomôcť splniť ciele?
1. Výklad s príbehom
Vianočné dekorácie priťahujú pozornosť a bol by hriech na to nevyužiť svoj výklad (alebo aspoň dvere do salónu, pokiaľ výklad nemáte). Premýšľate, ako vhodne a vkusne výklad vyzdobiť? Vezmite do úvahy dizajn svojho salónu a výklad mu prispôsobte. Je salón skôr minimalistický, plný prírodných prvkov, alebo žiari farbami? V tomto duchu sa môže niesť aj výklad. Nevoľte tiež jednotlivé dekorácie náhodne, ale skúste nimi rozprávať príbeh. Môže byť rozprávkový, inšpirovaný ľadovou krajinou, lesom... Nechajte svoju fantáziu pracovať, prípadne ju bežte načerpať napríklad na Pinterest. S očarujúcim výkladom sa navyše nemusia spájať vysoké výdavky – efektne pôsobia aj vločky z papiera, využiť môžete vatu alebo napríklad najrôznejšie konáre a šišky, ktoré nájdete v lese.
2. Kúzelná atmosféra
Len pri výklade by to ale končiť nemalo. Nechajte vianočnú atmosféru pôsobiť na všetky zmysly svojich klientov. Nalaďte v salóne príjemnú hudbu, zapáľte sviečky, uvarte škoricový čaj alebo domáci punč… A nechajte ich privoňať si vo voľnej chvíli napríklad ku Kašmírovému balzamu na ruke.
Tip: Vtlačte ducha Vianoc aj svojim webovým stránkam a sociálnym sieťam. Stačí len vymeniť úvodnú fotku na Facebooku, pridať jednoduchý banner na web… Pomôcť vám s tým môžu programy ako Canva či Crello.
3. Naplánujte akcie
Špeciálne vianočné či jednoducho zimné ošetrenie (tip naň nájdete v aktuálnych ALCINA novinách), akčná cena na slávnostné líčenie či účes, balíčky služieb za výhodnejšiu cenu, zaujímavá ponuka pre nových zákazníkov, vernostné kartičky – to všetko klientov do vášho salónu priláka. Ľudia na zľavy a akcie skrátka počujú.
Na každý týždeň (alebo dokonca deň) si tiež môžete nachystať inú akciu. Napríklad v pondelok to bude zľava na určitý druh ošetrenia, v utorok potešíte zákazníkov pohárom sektu, v stredu urobíte akciu na produkty v štýle 3+1 zadarmo a tak ďalej.
4. Nezabudnite na akcie upozorniť
Možno už zaujímavú akciu vo svojom salóne máte, ale klienti sa stále nehrnú. Čím to je? Skúste sa zamyslieť nad tým, či ste im dali šancu sa o akcii dozvedieť. Upozorňujete na ňu na ceduli či vo výklade? Napísali ste o nej na svoj web? Dali ste o nej dostatočne vedieť na svojich sociálnych sieťach? Využite všetky dostupné kanály.
5. Otváracia doba
Zákazníci potrebujú vedieť, kedy a kde vás môžu zastihnúť, to platí po celý rok. Pokiaľ v predvianočnom období svoju bežnú otváraciu dobu predlžujete alebo inak upravujete, nezabudnite túto informáciu so zákazníkmi zdieľať – online aj offline.
6. Zaujmite nových zákazníkov
Zrejme poznáte profil bežného zákazníka svojho salónu a ponukou svojich služieb naň cielite. To je skvelé! Vianoce ale predstavujú príležitosť, ako osloviť aj netypických zákazníkov. Možno okolo vášho salónu prejde muž, ktorému napadne svojej žene kúpiť darček pod stromček práve u vás. A rovnako tak môžu vaše služby prilákať aj oveľa mladších, alebo naopak starších zákazníkov, než sú tí obvyklí. Na Vianoce chce skrátka každý vyzerať skvele.
7. Poďakovanie
Hoci je predvianočné obdobie dokonalou príležitosťou, ako osloviť nových zákazníkov, nezabúdajte ani na tých stálych a verných. Potešte ich malou pozornosťou, napríklad našimi PF prianiami ALCINA. Tým, ktorí k vám do salónu v predvianočnom období neprišli, môžete popriať pekné sviatky prostredníctvom správy a pripomenúť sa tak.
Tip: Čo tak ozdobiť vianočný stromček v salóne malými darčekmi (použiť môžete skutočné ozdoby, napr. ručne vyrobené, ale aj minibalenie produktov alebo zľavové kartičky), z ktorých si budú môcť zákazníci sami vybrať?
8. Využite vianočné sety
Darčekové sety sú ideálnym nástrojom na zvýšenie vianočných predajov. Sú cenovo výhodné, zostavené tak, aby sa produkty vzájomne dopĺňali, v ponuke je množstvo variantov, takže si vyberie každý, a navyše zákazníkom odpadajú starosti s balením. Nezabudnite sety v salóne vystaviť tak, aby si ich každý všimol.
9. Darčekové poukážky
Darčekové poukážky fungujú a oplatí sa ich nepodceňovať. Podľa prieskumov totiž väčšina ľudí vo finále utratí na mieste viac (až o 20 %), než je hodnota poukazu. Aj tieto darčekové kartičky vystavte v salóne, aby o nich zákazníci vedeli. Na každú tiež pripíšte dátum, kedy platnosť poukážky vyprší.
10. Majte tovar skladom
Mať tovar skladom je zásadný, a to z mnohých dôvodov. Predovšetkým ho môžete vo svojom salóne vystaviť, zákazníci si ho všimnú a hneď si ho môžu aj odniesť domov. A to aj tí, ktorí okolo salónu náhodne prechádzajú. Rovnako si ho môžu prísť kúpiť aj ľudia, ktorí si vyhliadli nejaký produkt ALCINA na internete a váš salón objavili na mape salónov. Ľudia chcú mať väčšinou všetko hneď a to, že tovar objednáte a zákazník si preň príde neskôr, nemusí vždy zafungovať.
11. Nezabudnite na povianočné obdobie
Desíte sa už teraz obvykle slabšieho januára a februára? Objednajte si klientov na tieto mesiace už počas predvianočného obdobia. Ak je to ťažké, skúste im dať na ošetrenie v týchto „hluchých“ mesiacoch zľavu alebo si pripravte zaujímavé „novoročné akcie“, na ktoré ich upozornite už teraz.
Přečtěte si také: