Nachádzate sa tu

5+1 tip, ako odchádzať od kaderníka spokojná

Návštevu u kaderníka máme spojenú s príjemným pocitom a krásnymi vlasmi. Občas sa ale nezadarí a odchádzame s účesom, ktorý nie je podľa našich predstáv. Máme pre vás pár rád a tipov, ako odchádzať zo salónu s pocitom spokojnosti. O svoj názor sa v článku podelila aj kaderníčka a školiteľka Olga Široká.

1. Pripravte sa

Príprava je základ. Máte konkrétnu predstavu o strihu, dĺžke alebo farbe vlasov? Nebojte sa prebádať internet a nájsť pár fotiek vášho vysnívaného účesu. Čím konkrétnejšie, tým lepšie. Fotku potom ukážte kaderníčke a spoločne dolaďte detaily. Myslite aj na to, že na väčšie zmeny je potreba viac času a je dobre, keď o tom bude kaderníčka vedieť a prispôsobí tomu starostlivosť. Napríklad dlhé tmavo hnedé vlasy nebudú po jednej návšteve ľadovo blonďavé.

Tip školiteľky: „Správna kaderníčka by sa mala neustále vzdelávať, sledovať trendy a zlepšovať svoje zručnosti. Keď prídete ku kaderníčke s konkrétnou predstavou a pre ňu nie je problém vám vyhovieť, viete, že ste pravdepodobne v dobrých rukách.“

2. Komunikujte

S kaderníčkou hovorte nielen na začiatku, keď jej popisujete svoju predstavu, ale pokojne aj počas celého procesu strihania a farbenia. Keď sa vám niečo nebude zdať, pýtajte sa. Chcete končeky ešte viac skrátiť? Ozvite sa. To isté platí, aj keď si nebudete vedieť rady, ako so starostlivosťou alebo stylingom novo upravených vlasov. Kaderníčka vám veľmi rada poradí. Dôležitá je aj úprimnosť. Ak ste napríklad na vlasy pred návštevou kaderníčky použili nejaký špeciálny prípravok alebo ste predtým boli zvyknutí si vlasy farbiť doma, kaderníčka by to mala vedieť.

3. Choďte pravidelne

Pravidelné návštevy salónu zaručia pestované a krásne vlasy. Pokiaľ máte farbené vlasy, potom by návšteva kaderníka mala byť samozrejmosťou raz za štyri až šesť týždňov. Interval raz za dva mesiace sa odporúča na zastrihnutie končekov. Pokiaľ chodíte ku kaderníčke raz za rok a čudujete sa, že sa s vlasmi nič nedeje, skúste si naplánovať návštevy častejšie a hneď uvidíte rozdiel.

Tip školiteľky: „Interval 4–6 týždňov je optimálny v prípade farbených vlasoch, pri melíre a zastrihnutí bohato stačí raz za dva mesiace. Mám aj klientky, ktoré ku mne chodia na melír častejšie, ale nie je to nutné. Pre kaderníčku aj klientku je tiež skvelé plánovať termíny aj na dva až tri mesiace dopredu. Obe tak majú konkrétny termín a pre kaderníčku je dobré, že si môže rozvrhnúť vlasovú starostlivosť klientke na mieru.“

4. Používajte kvalitnú kozmetiku

O vlasy sa treba starať aj medzi jednotlivými návštevami salónu. Nechajte si poradiť, ktorý šampón, balzam alebo maska bude perfektný práve na vaše vlasy. Kaderníčky majú bohatú prax, a tak vám dokážu správne poradiť, čo sa hodí na farbené, melírované, prírodné, vysušené alebo naopak mastnejšie vlasy.

Tip školiteľky: „Kvalitná vlasová kozmetika je jedna vec, druhá vec je vlasovú starostlivosť podriadiť ročnému obdobiu a produkty striedať. S tým súvisí aj pravidelnosť. Keď klientka chodí pravidelne, môžem jej odporučiť, že na letné obdobie sa hodí jeden šampón, ale v chladnejších mesiacoch by naopak mala prejsť na druhý šampón. Okrem ročných období je dôležité výber produktu prospôsobiť aj aktuálnemu stavu vlasov. Produkt, ktorý klientka používa napríklad dva tri roky jej síce môže vyhovovať, ale nedá nič naviac.“

5. Reklamujte hneď

Keď sa výsledok nepodarí presne podľa vašich predstáv, povedzte svojej kaderníčke pravdu. Poproste ju, či by neopravila problematické časti, so všetkým sa dá niečo urobiť. A neodchádzajte z kaderníctva, kým nie ste úplne spokojní.

Tip školiteľky: „Klient by mal vedieť, že má nárok na reklamáciu. Služby kaderníka sú služby ako každé iné, teda existuje niečo ako záručná lehota. Tá je však obmedzená časom aj konkrétnou službou. Klient nemôže za mesiac prísť, že mu napríklad farba nedrží a žiadať kompenzáciu.“

 Bonus TIP: Buďte taktní

Počas celej návštevy buďte taktní a ohľaduplne oznamujte, čo si myslíte. Niekedy sa môže stať, že svojej kaderníčke budete musieť povedať, že sa vám výsledný účes nepáči. Myslite na to, že kaderníčke vaše pocity nie sú ľahostajné a chce, aby ste odchádzali spokojní. Voľte starostlivo slová, ktorými jej oznámite, že účes nie je podľa vašich predstáv alebo sa vám tá farba zdá veľmi či málo výrazná. Na takt myslite aj pokiaľ prídete k novej kaderníčke. Neopisujte jej, že v predchádzajúcom salóne to robili zle a pokazili vám vlasy.


Trochu právnej terminológie

  • Reklamácia

Keď nie je váš výsledný účes presne podľa vašich predstáv, tak je potrebné o tom kaderníčku informovať čo najskôr. Ideálne ešte predtým, než za službu zaplatíte. Vždy je dôležité odniesť si účtenku. Vadami sa v prípade kaderníckych služieb rozumie napríklad nepresný, nerovný, nesúmerný strih, nerovnomerné rozvrhnutie farby a ďalšie.

  • Kompenzácia

Ak došlo k pochybeniu kaderníka, potom má klient nárok na kompenzáciu odvíjajúcu sa od výšky škody. Kaderník môže ponúknuť bezplatnú nápravu alebo poskytnúť klientovi zľavu. Kompenzácia či náhrada škody sa môže vzťahovať aj na poškodenie odevu či fyzické zranenie, ktoré vzniklo počas procesu strihania alebo farbenia.

  • Prevzatie zodpovednosti

Pokiaľ prídete k novému kaderníkovi a žiadate od neho špeciálne služby alebo radikálnu zmenu, napríklad zmenu farby z čiernej na blonďavú počas jedného sedenia, tak by vás mal kaderník upozorniť, že táto jednorazová zmena je pre vaše vlasy veľmi riziková. Môže vám dať aj podpísať zmluvu o prevzatí zodpovednosti. Takáto zmluva je platná a pokiaľ ju podpíšete, nemôžete sa proti nej odvolať.