Zatiaľ čo pred Vianocami je ochota ľudí utrácať vysoká a s výdavkami navyše vo svojom domácom rozpočte počítajú, po sviatkoch si veľa z nich uťahuje opasky, čo najskôr v januári a vo februári pociťujete aj vo svojich salónoch Ak sa aj vy uhorkovej sezóny obávate, skúste jej tentoraz zabrániť. Čo pre to môžete urobiť a prečo je dôležité začať už teraz?
Kto má plán, vyhráva
Pravdepodobne teraz máte plnú hlavu Vianoc, riešite klientov objednaných do konca roka, premýšľate, ako všetko skĺbiť s domácimi prípravami a nákupmi darčekov, a myšlienky na január a február v salóne nemajú v nabitom programe miesto. Lenže príprava je dôležitá, a to y jedného hlavného dôvodu – na akcie plánované na prvé mesiace nového roka musíte klientov upozorniť už teraz. Využite zvýšenú návštevnosť salónu a o tom, čo chystáte, dajte zákazníkom vedieť čo najskôr. Čím viac klientov bude o špeciálnych ponukách vedieť, tým lepšie budú aj výsledky.
A ako môže plánovanie vyzerať?
1. Ponúknite niečo navyše
Zrejme to poznáte sami – vždy nám urobí radosť, keď napríklad v pekárstve dostaneme novinku na ochutnanie alebo croissant zadarmo len tak pre radosť. A rovnako tak môžete zákazníkov „niečím navyše“ potešiť aj vy. Pridať môžete niektorú zo svojich služieb, napríklad farbenie rias či obočie alebo masáž rúk, k nákupu produktov je možné zase prihodiť malý darček. Nezabudnite však svojich klientov upozorniť, že k danému ošetreniu alebo strihu získajú niečo extra.
2. Darčekové poukážky
Skvelým nástrojom, ako nalákať zákazníkov na január a február, sú darčekové poukážky. S ich predajom je však dôležité začať oveľa skôr. Ešte stále ale nejaký čas zostáva, tak sa na to skúste zamerať. Pokiaľ sa vám predaj poukážok príliš nedarí, skúste aj tie podať trochu zaujímavejšie a výhodnejšie. Tak napríklad – urobte jednodňovú akciu, kedy budete predávať poukážku za 40 Eur s tým, že si za ňu budú môcť klienti užiť ošetrenie či strih vo vyššej hodnote, napríklad 48 Eur. Dôležité však je stanoviť jasné a prehľadné podmienky. Nezabudnite tiež nastaviť platnosť poukážky, treba práve do konca februára. Zároveň tiež upozornite, že poukaz platí iba na vaše služby, nie na kúpu produktov. A prečo sa darčekové poukážky oplatia? Zaplníte vďaka nim hluché mesiace, navyše podľa štúdií s nimi viac ako 60 % ľudí utratí vo finále na danom mieste viac, než je hodnota poukážky.
3. Sezónne ponuky
Zaujmite klientov špeciálnou sezónnou ponukou. Inšpiráciu môžete nájsť v ALCINA novinách, možno prídete aj na ďalšie špecifické potreby svojich zákazníkov. Pokiaľ vaša klientela napríklad jazdí v zime na hory či za slnkom, pripravte ošetrenie zamerané na pleť, ktorá dostala zabrať mrazom a podobne. Vo februári zase upozornite na blížiaci sa deň svätého Valentína, kedy môžu ženy túžiť napríklad po novom účese. Sezónne ponuky sú skrátka atraktívne, ale snažte sa ich vyberať tak, aby dávali skutočne v danom období zmysel.
Tip: S príchodom nového roku tiež mnoho ľudí premýšľa nad zmenou. Fitcentrá bývajú plné ľudí, ktorí chcú schudnúť, rovnako tak si ale mnohí želajú začať rok s novým účesom či celkovým imidžom. Skúste pre nich vymyslieť balíček s premenou vizáže. Napríklad so sloganom „Nový rok, nové ja“.
4. Poučte sa z predchádzajúcich (ne)úspechov
Pamätáte si na povianočnú sezónu z predchádzajúcich rokov? Výborne, skúste zaspomínať na to, čo vám predtým fungovalo najlepšie a prilákalo najviac zákazníkov. Tieto akcie potom zopakujte aj tentoraz. Tie, ktoré ale očakávania nenaplnili a stáli veľa energie a času, radšej neopakujte, prípadne sa skúste zamyslieť nad tým, prečo nefungovali a čo by ste mohli zmeniť k lepšiemu.
5. Dajte zákazníkom o akciách vedieť…
… a využite na to všetky dostupné kanály. Informácie umiestnite na svoj web, sociálne siete aj do samotného salónu (napríklad formou plagátov či letáčikov), aby všetci vedeli, čo v rámci novoročných akcií chystáte. A aj keď sa vám napríklad teraz museli niektorí zákazníci odhlásiť a už ich pred Vianocami nezastihnete, stále máte príležitosť osloviť aj ich – e-mailom, cez sociálne siete či najrôznejšie aplikácie typu Messenger alebo Whatsapp.
Prečítajte si tiež: