Nachádzate sa tu

Tipy, ako využiť Valentína ako svoju obchodnú príležitosť

Váš názor na deň svätého Valentína môže byť akýkoľvek, jedno je ale isté – jedná sa o skvelú marketingovú aj obchodnú príležitosť, ktorú by bola škoda premárniť. Deň zamilovaných totiž podľa prieskumov oslavuje viac ako tretina Čechov a predovšetkým ženy sú tie, ktoré očakávajú darček. A často dávajú mužom jasne najavo, ktorý je ten pravý. Tí sa potom vydávajú do obchodov pre kvety, spodnú bielizeň či šperky, a podľa spoločnosti Visa stúpa práve v období okolo 14. februára aj predaj kozmetiky. Zvezte sa tento rok na valentínskej vlne aj vy a zaistite si vyššie predaje aj plný kalendár pre toto obdobie! Čo pre to môžete urobiť? 

Stanovte si cieľ 

Či už pre svoj salón plánujete akúkoľvek akciu, vždy by mala sledovať váš hlavný cieľ. Tým môže byť napríklad: 

  • získanie čo najväčšieho počtu objednaných zákazníkov 
  • zvýšenie predaja 
  • zvýšenie lojality existujúcich zákazníkov

Na základe stanovených cieľov potom vyberte vhodné nástroje, ktorými očakávaný výsledok najlepšie dosiahnete. 

Dnes vám ponúkneme niekoľko praktických tipov, ktoré na to môžete využiť. Určite sa nesnažte zakomponovať všetky. Vyberte si tie, na ktoré máte priestor a mohli by najviac zaujať vašu klientelu. 

1. Upozornite na blížiaci sa deň zamilovaných na sociálnych sieťach 

Valentín je síce len jeden deň v roku, ale značky naň upozorňujú vždy s predstihom. Držte s nimi krok a nachystajte si niekoľko valentínskych príspevkov na sociálne siete, ktoré budú mať rovnaký vizuál (ľudia si tak ľahšie príspevok spoja s vašim salónom). 

Tip: Ľahko si graficky podarený príspevok vytvoríte napríklad v bezplatnom online nástroji Canva

Zákazníkov samozrejme informujte o chystaných akciách, zároveň sa však snažte, aby príspevky neboli iba predajné, ale aj zábavné alebo poučné. Zapojiť môžete napríklad aj citáty, kvízové ​​otázky, hlášky z romantických filmov... Kreativite sa medze nekladú. 

2. Nalaďte sa na valentínsku vlnu 

Keď zákazníci okolo vášho salónu prejdú, mali by ihneď pochopiť, že ste na tento sviatok pripravený a môžete im ponúknuť to, čo hľadajú. A rovnako tak, akonáhle vkročí dovnútra. Nezabudnite teda na výzdobu! Dajte do vázy čerstvé kvety, naaranžujte na viditeľné miesto červené rúže, nalaďte správnu hudbu. 

Snažte sa, aby výzdoba zodpovedala ladeniu vášho salónu. Valentín nemusí byť len o ružiach a červených srdciach, pojmite ho po svojom – napríklad v glamour alebo napríklad prírodnom štýle. 

3. Vytvorte špeciálnu ponuku 

Balíček služieb vytvorený priamo pre príležitosť sviatku zamilovaných zaujme nových aj existujúcich zákazníkov. Navyše sa jedná o časovo obmedzenú ponuku, ktorá čoskoro zmizne z vášho repertoáru, čo jej dodáva punc exkluzivity, a veľa ľudí o ňu skrátka nebude chcieť prísť. 

A ako môže vyzerať? Prichystajte špeciálne valentínske líčenie, strih s romantickým záverečným stylingom, ponúknuť môžete napríklad aj ošetrenie pre páry alebo vytvorte balíček pre single ženy, ktoré si chcú dopriať extra rozmaznávanie. 

Tip: Pre svojich zákazníkov si môžete pripraviť aj valentínske darčekové sety. S ich zostavením vám môžu pomôcť napríklad chystané špeciálne ponuky od ALCINY. 

4. Ponúknite zážitok 

Predovšetkým stálych klientov poteší, keď od vás dostanú niečo navyše. Na Valentína im môžete ponúknuť na uvítanie pohár sektu alebo čokoládové cukríky. K ošetreniu potom môžete pridať masáž rúk alebo napríklad zákazníčke romanticky navlniť vlasy. 

5. Pripomeňte darčekové poukazy 

Nielen Vianoce, ale aj Valentín je ideálny na to, aby ste upozornili na darčekové poukazy. Veľa mužov netuší, čo by ich drahej polovičke urobilo radosť, a tak vsádza na istotu, ktorou práve darčekové poukazy sú. Uistite sa, že si ich muži prechádzajúci okolo vášho salónu všimnú. 

6. Pripravte súťaž 

Súťaže majú ľudia radi a vám môžu pomôcť v priviesť nových fanúšikov na svoje sociálne siete, posilniť lojalitu existujúcich klientov, upozorniť na svoju ponuku alebo napríklad svojich zákazníkov pobaviť. Všetko záleží na tom, ako súťaž pojmete.  

Využiť na to môžete Instagram či Facebook, ale napríklad aj svoj salón – aj tam môže súťaž prebiehať. A ako môže vyzerať? Na sociálnych sieťach napríklad požiadajte súťažiacich, aby napísali, akú špeciálnu ponuku na Valentína chystáte. Tým ich prinútite preskúmať dôkladnejšie váš web alebo sociálne siete. V salóne potom môžu na papierik zákazníci napísať, aký prípravok od ALCINY majú najradšej, a pripojiť svoj kontakt. Vy potom jednoducho z lístočkov vyžrebujete jedného šťastlivca.