Nachádzate sa tu

Je to tu: Pantone predstavilo farbu roku 2024!

Inštitút Pantone vyberá každoročne odtieň, ktorý sa stane hviezdou nasledujúcich dvanástich mesiacov. A aj keď to tak možno nevyzerá, má táto farba obrovský presah. Premieta sa do množstva aspektov nášho života, od šatníka cez líčidlá až po jedlo alebo nábytok, a zároveň odráža aj situáciu a náladu v spoločnosti. Poďte s nami zistiť všetko o farbe roku 2024 Peach Fuzz.

Zoznámte sa s Peach Fuzz

Ani ružová, ani oranžová, ale jemná, nežná a decentne zmyselná broskyňová, tak vyzerá odtieň Peach Fuzz. Pokiaľ vo vás vyvoláva pocit útulnosti, hrejivosti a pokoja, potom je to presne ten dôvod, prečo odborníci Pantone ukázali práve na tento tón. Vo svete plnom zmätku a obrovského tlaku na naše výkony je totiž potrebné prejaviť empatiu, ohľaduplnosť a myslieť na svoje fyzické i psychické zdravie a prospešnosť stretávania sa s blízkymi.

„Hľadali sme odtieň, ktorý odráža našu prirodzenú túžbu po blízkosti a spojení. A vybrali sme farbu vyžarujúcu teplo aj modernú eleganciu. Symbolizuje súcit, nabáda k objatiu a dokáže ľahko prepájať sviežosť s nadčasovosťou,“ výkonná riaditeľka Pantone Color Institute Leatrice Eiseman.

Na rande s Peach Fuzz

Veľkým plusom novej farby roka je jej všestrannosť. Pokiaľ sa vám tento jemný tón páči, môžete sa ním obklopiť naozaj jednoducho. Láka k dotyku, takže sa bude skvele vynímať napríklad na semišových alebo zamatových vankúšoch a obliečkach. Vynikne ale aj na stenách vášho bytu a na ďalších dekoráciách.

A pokiaľ ide o svet krásy, je to ten pravý odtieň, ktorý vám dodá zdravý vzhľad, či už ho do líčenia zapojíte v podobe rúžu, lícenky, očných tieňov alebo napríklad laku na nechty. Pristane mu to po boku sýtej červenej, zemitej hnedej aj slivkovej, s ktorými vytvára zaujímavú harmóniu i kontrast.

Ako sa rodí hviezda

Premýšľate nad tým, ako vlastne voľba farby roka prebieha? Za všetkým stojí globálny tím odborníkov spoločnosti Pantone, ktorý skúma a sleduje všetko, čo sa vo svete deje. Trendy v dizajne, dianie na sociálnych sieťach, nové technológie, ale napríklad aj filmový priemysel alebo socioekonomické zmeny v spoločnosti. A na základe celkovej analýzy sa snaží predpovedať nové trendy. Výber farby roka potom nie je výsledkom jednej spoločnej schôdzky, ale vychádza z dlhých debát a starostlivého rozhodovania. A to všetko má jeden hlavný cieľ – ukázať, akú veľkú silu farby majú.